March 20 - March 30 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu March 20 - March 30 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

March 20 - March 30

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Maart 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Deze week vooral bijgekomen van spring break, denk ik. Ben tegen het einde van de week heel erg moe geworden en heb in het weekend dan ook niet veel meer gedaan dan veel slapen. Maar ik loop een beetje op de zaken vooruit.

Voor 2 van mijn vakken moet ik een field experience doen. Voor mijn social cultural perspective klas moest ik naar een organisatie gaan, voor 10 uur, waar ik een andere cultuur zou meemaken dan mijn eigen. Dat was in mijn geval niet zo moeilijk, aangezien de Amerikaanse cultuur sowieso niet mijn cultuur is. Ik had uiteindelijk besloten om naar een Homeless shelter te gaan en daar een vrijwilliger te zijn. De homeless shelter was specifiek een dag opvang voor kinderen voor dakloze ouders die werken of die op zoek zijn naar een baan. De dakloze ouders die (nog) geen baan hadden kunnen bij de shelter advies krijgen over verschillende dingen, zoals een cv bouwen, hoe een interview verloopt etc. Als vrijwilliger ging ik helpen in de klassen van de kinderen. De eerste dag heb ik in verschillende klassen geobserveerd hoe de dag gaat (de kinderen die ze opvangen zijn tussen de pasgeboren en 5 jaar oud). De tweede en derde dag heb ik geholpen met de activiteiten en met babies zitten knuffelen. De dag opvang is niet zo heel anders dan de dagopvang die we in Nederland hebben, ze hebben alleen een aantal andere regels.

Voor mijn learning and teaching klas moet ik ook 10 uur naar een organisatie gaan, maar nu om alleen maar de kinderen te observeren en daar dan een verslag over te schrijven. Het gedrag dat de kinderen tonen moet ik dan gaan relateren aan de theorieën en concepten die we hebben besproken tijdens de lessen. Ik ben naar de child developmental center gegaan op campus en heb daar de pre-k kinderen geobserveerd. (4-5 jaar oud). Het was interessant om te zien hoe de kinderen op mij reageerden. Toen ik voor het eerst binnenkwam op maandag besteedde de kinderen bijna geen aandacht aan mij, want ik was weer de zoveelste die kwam observeren. Toen ik in de middag terugkwam kwamen ze wel naar mij toe om dingen met ze te gaan doen. Dinsdag waren de kinderen heel open en wilde allemaal activiteiten met me doen. En toen ik vanochtend het lokaal binnen kwam was het eerste wat ik hoorde van de kinderen; ben je er nou alweer? Maar vervolgens heb ik allemaal tekeningen gekregen van de kinderen om mee naar huis te nemen, dus ze vonden het volgens mij helemaal niet erg dat ik er weer was.

Zondag was het dus pasen en ik had eigenlijk niks op de planning staan, maar aan het begin van de middag kreeg ik een uitnodiging om met een paar meiden pasen te gaan vieren op iemands kamer en er was taart. Nou de mensen die mij goed kennen weten dat ik nooit nee zou zeggen tegen taart, dus aan het begin van de avond ben ik naar boven gelopen en heb toch een soort van pasen gevierd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3889

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: