Feb 23 - Mar 1 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Feb 23 - Mar 1 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Feb 23 - Mar 1

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Maart 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Aangezien mijn docenten vragen om te schrijven over school zal ik daar maar eens mee beginnen. Ik moet voor 2 van de 4 vakken die ik volg ook een blog bij houden. In een van die twee blog ben ik aan het praten over de onderwerpen die we besproken hebben die week. De link voor die blog is: http://ellenusa2016.edublogs.org/. Aangezien ik daar dus al schrijf over wat we besproken hebben, heb ik niet echt veel zin om het allemaal nog een keer te bespreken/te beschrijven in deze blog. Ik zal overigens wel een korte beschrijving geven van dit vak. Dit vak heet: Exploring Sociocultural perspectives on diversity. Verschillende onderwerpen die we besproken hebben tijdens de lessen zijn: Historie van educatie in Amerika, verschillende perspectieven op slavernij, race en privileges (white privilege), Sociale klassen,religie & immigratie. Zeer interessante onderwerpen, alleen de manier hoe ze altijd besproken worden, klassikale discussies, vind ik een beetje jammer. Heel vaak zijn dezelfde mensen aan het woord en krijg je maar van een aantal mensen hun visie en gedachten op de onderwerpen.
Mijn tweede blog voor mijn technology les gaat, zoals de naam als zegt, over technology in de les. Voor die klas moet ik een website creeren waar ik mijzelf als docent voorstel, mijn visie over technology in de les en verschillende lesplannen in zal zetten. Mochten jullie daar interesse in hebben, hier is de link: http://lt3210ekok.weebly.com/. Je mag dit lezen als je er geintereseerd in bent, maar niks moet/hoeft natuurlijk. Overigens zijn deze websites natuurlijk in het Engels. Mijn andere twee vakken zal ik in mijn blog van volgende week beschrijven. Zo houden we het een beetje spannend ;)

Nu terug naar de leuke dingen die ik heb gedaan! Dit weekend ben ik gaan kamperen in North Carolina (jeeeh nog een staat die ik van mijn lijstje kan afstrepen). De naam van de trip was Waterfalls everywhere. Nou de eerste dag was het waterfalls nowhere tot 4 uur smiddags. En dat terwijl we al die ochtend om half 9 waren vertrokken en de auto rit ong. 3 uur duurde. Maar ja we hebben natuurlijk ergens bij een fastfood restaurant ontbeten, nou we.. ik had gewoon mijn Eigen gezonde ontbijt ingepakt, en de tweede stop was bij een supermarkt om nog meer eten te kopen. Terwijl er in de email stond dat je alles van te voren in orde moest hebben, want we zouden nergens voor niemand stoppen.. Ahum.. Na goed rond 1 uur dan eindelijk in het park aangekomen. Maar toen moesten we nog de kampeerspullen uit de bus pakken en 1.5 mile naar de kampeerplaats lopen. Gelukkig was het allemaal berg afwaarts dus was dat prima te doen. Late lunch gegeten bij een meertje naast de kampeerplaats en toen hup de bus weer in en terug naar de supermarkt, want onze leider was zich er niet bewust van dat hij voor ontbijt moest zorgen voor ons, zucht!

Dus dan eindelijk om 4 uur onze eerste waterval gezien! Keurig naast de weg dus een lange wandeltocht was niet nodig. De tweede waterval van die middag was korte 1 mile wandeling. Ook weer een prachtige waterval. Toen besloot onze leider om ons nog naar 1 laatste waterval te brengen, ondanks dat het al flink aan het einde van de middag was. Maar het was maar 1.1 mile dus prima te doen en we zouden voor het donker weer terug zijn bij de bus. Nou je raad het al 5 kwartier verder en boven op de berg geen waterval te bekennen.. Onderdeel van het avontuur toch?! Nou het was een stuk leuker geweest als het niet zo koud zou zijn en als we onze zaklampen bij ons hadden gehad om ons licht te geven voor de terug weg. Dus in het pikkedonker de berg aflopen. We besloten om met zn 6e arm in arm naar beneden te lopen zodat we elkaar omhoog zouden kunnen houden als we vielen en om elkaar wat warmte te geven. De weg was precies breed genoeg voor ons. Tegen de tijd dat we bij de bus waren was onze groepsleider natuurlijk nergens te bekennen en moesten we alsnog 5 minuten in de kou wachten.. Gelukkig was het een heldere avond en konden we de prachtige sterren boven ons zien. Eenmaal met zn alle in de bus hadden we zo veel honger, umh oke vooral ik, dat ik voorstelde om pizza te halen en die in de bus op te eten. Want no way dat ik het nog kon volhouden om te wachten tot we op het kamp zouden zijn, 1.5 uur later, dan nog moeten koken op 1 miniscule pitje met z’n alle. Gelukkig stemde de reisleider daarintoe en kreeg ik mijn pizza voor de avond : ).

Eenmaal terug op het kamp, en een tweede hike in het donker maar deze keer op een heel smal pad met nog minder licht door de bomen, had ik besloten om maar een kampvuur te bouwen voor iedereen. Aangezien iedereen het zo koud had en ik iets wilde doen terwijl de andere eten aan het koken waren. Dus ik met mijn 9 jaar scouting ervaring, een pizzadoos, wcpapier en hout heb een aardig vuurtje kunnen bouwen. Gelukkig hoefde ik het niet lang aan te houden want iedereen ging vrij snel naar bed zodra ze opgewarmd waren. Iedereen was mij eeuwig dankbaar! Oke oke nu ben ik aan het overdrijven :P Maar het bouwen van het vuur had er wel voor gezorgd dat ik het mega warm had zodra ik de tent inging dus het eerste deel van de avond had ik het niet koud. Maarja zodra je voor een tijd stil ligt is het toch anders en begonnen mijn tenen te bevriezen. Al met al wel een aardige avond en een aatal slaapuurtjes gehad.

De volgende dag begonnen we met een waterval in het park waar we aan het kamperen waren en na die waterval hebben we de spullen ingepakt en zijn we weer richting de bus gegaan om vervolgens nog zo n 4 andere watervallen te zien. Tegen het einde van de dag had ik er wel genoeg van, want onze geliefde reisleider had dus geen idee waar die watervallen precies waren dus we hebben een aantal keer heen en weer moeten rijden op zoek naar de desbetreffende waterval. Voor een georganiseerde reis was het dus erg ongeorganiseerd.
Maar goed ik heb me prima vermaakt dit weekend en kan een echte kampeer ervaring in Amerika van mijn lijstje afstrepen.

  • 29 Maart 2016 - 11:09

    Jan.linders:

    Hi Ellen, wow, 'into the wild', camping in the States, sounds rather chaotic indeed but they can't take those exciting ( but cold nights) from you..... Sounds and looks interesting, 'Miss Ellen's' educational philosophy and your thoughts on all those social-cultural subjects.....hope you enjoy hearing and learning about gender, wealth, social class etc...although I do agree that 'lectures only' can be a bit dull....enjoy and take care, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3892

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: