Mar 1 - Mar 8 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Mar 1 - Mar 8 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Mar 1 - Mar 8

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Maart 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Zoals beloofd zal ik beginnen met wat meer te vertellen over mijn twee overige vakken die ik neem hier. De eerste waar ik het over zal hebben is Exploring Learning and Teaching. Dit is eigenlijk een soort van onderwijskunde dat ik Nederland ook al heb gehad. Dacht ik eindelijk klaar te zijn met piaget en vygotsky voor even maar nee hoor, ook hier in Amerika zijn ze. Overigens wel goed voor mij om ze weer te bespreken en vers in mijn geheugen te houden. Verschillende onderwerpen die we bespreken tijdens deze lessen, zoals hoe het geheugen werkt, vind ik erg interessant en andere onderwerpen zoals piaget en vygotsky zijn wat minder. Ik heb wel een hele leuke docent voor deze klas die de les een stuk leuker en interessanter maakt!
Mijn laatste vak heet English composition 1. Aangezien ik niet zo goed ben in het formeel schrijven dacht ik dat dit een goed vak zou zijn om mijn Engelse schrijfvaardigheid te oefenen. En ik had gelijk! Op dinsdag hebben we boekclub en praten we over het boek: Outcasts United van Warren St. John. Dit boek gaat over de refugees die naar Amerika zijn gekomen, specifiek Clarkston GA (dichtbij Atlanta) en de moeilijkheden die ze zijn tegen gekomen. Ik vind het een zeer interessant boek en zeer goed geschreven. Zeker een aanrader! En op donderdag zijn we altijd bezig met onze schrijfvaardigheid. Ik heb tot nu toe 1 essay en 1 summary moeten inleveren. Allebei met een goed resultaat. Nu zijn we bezig met een research essay te schrijven.

Terwijl ik dit aan het typen ben zijn mijn vingers ijskoud omdat hier op school de airco koud staat terwijl het 25 graden buiten is! Kan niet wachten op spring break volgende week waar ik voor 7 dagen naar Key West, Florida ga om heerlijk te relaxen! En daar zal het gedurende de hele week 26 graden overdag zijn en ong 21 graden s avonds. Ik heb dan ook meer dan genoeg zonnebrand verzameld en zal mezelf goed insmeren zodat ik na de eerste dag niet al zo rood als een kreeft zal zijn. Ook heb ik bedacht dat ik een strandtent, z'n halve tent, ging bestellen zodat ik in ieder geval iets van schaduw zou hebben!

Maar goed terug naar mijn week die ik nu hier heb gehad. Zaterdag ben ik vrijwilligerswerk gaan doen op een begraafplaats. Toen ik hier naar toe kwam had ik niet bedacht dat ik dit op een zonnige zaterdag ochtend zou doen. Maar het was georganiseerd door de internationale coordinators en ik kreeg er een gratis t-shirt! :) Het woordje gratis trekt mij al snel over de streep. Plus je geeft iets terug aan de community! we hebben eerst kunstmest staan rondstrooien en vervolgens zijn we onkruid gaan wieden. Een een of andere Nicholas zal blij met mijn werk zijn! :P Op het einde hadden we nog een korte rondleiding gehad over de begraafplaats. In de middag wilde Sonia, Marie en ik nog een starbucks gaan halen, maar geloof het of niet, de ENIGE starbucks in de buurt (lees 10 minuten lopen) is DICHT op zaterdag en zondag! Dus we hebben maar ergens anders onze caffeine gehaald en zijn in het zonnetje gaan zitten en hebben ons coffee talk gehad zoals Sonia het noemde. S avonds hebben we met z'n 3e een film gekeken en optijd naar bed gegaan. Zondag avond was ik last minute uitgenodigd om mee te gaan naar een restaurant. Dit was natuurlijk niet zo maar een restaurant, nee MEGA duur! Ik stond beneden op de andere meiden te wachten en het eerste wat ze zeiden was umh Ellen het is een chique restaurant.. En ik stond daar met mijn oxford trui en all-stars. Gelukkig had ik een nette blous eronder aan en ik ging niet terug naar boven om schoenen te wisselen. Eenmaal daar aangekomen viel het natuurlijk ontzettend mee met hoe de mensen zich kleden daar! Maar de prijzen oh jeeh, we hebben alleen maar een voorgerecht genomen en dat was al net zo duur als een normaal hoofdgerecht. Ik hoor jullie al denken, maar Ellen wat was zo bijzonder aan dat restaurant dan dat jullie daar zijn gaan eten. Nou dat zal ik jullie vertellen. Dit restaurant zit op de 72ste verdieping van een hotel. Het eetgedeelde draait rond en in een uur heb je de hele omgeving van Atlanta kunnen zien! Een prachtig uitzicht, vooral s avonds! Het voorgerecht was natuurlijk maar 2 happen, aangezien het een fancy restaurant is. Maar ik moet zeggen, dat was de beste eend ravioli die ik heb gehad! En ik besloot om ook nog een overpriced toetje te nemen. Maar ohmygosh ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Dat toetje was HEMELS! hazelnut cream something something. Ik heb daar zitten genieten! Aan het einde natuurlijk nog een aantal foto's genomen van de omgeving en daarna terug naar huis.

  • 10 Maart 2016 - 09:33

    Kaj:

    Leuk te lezen Ellen; al je avonturen in het zuiden. Succes met je vakken en veel plezier in de weekenden.

  • 19 Maart 2016 - 12:01

    Jeroen:

    Spring break here we come!! Enjoy

  • 29 Maart 2016 - 11:29

    Jan Linders:

    Hi Ellen, you'll undoubtedly survive Piaget and Vygotsky... and in the meantime they're turning you into a professional writer....nothing to complain about, have you? Enjoy Florida and your voluntary job at the graveyard....very special indeed! greetz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3891

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: