Jan 26 - Feb 2 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Jan 26 - Feb 2 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Jan 26 - Feb 2

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Februari 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een blog. Ik ben deze week dan ook erg druk geweest met school. Ik heb mijn eerste essay en response paper moeten inleveren en dat was een beetje stressen voor mij, aangezien ik geen idee had hoe alles eruit moest zien. Maar denk/hoop dat ik het uiteindelijk wel goed heb gedaan.
Deze week was dan ook mijn laatste ski trip :(. En heb deze keer dan uiteindelijk ook echt kunnen skiën (zonder regen)! Super mooi weer wat er helaas wel voor zorgde dat de sneeuw niet in de beste staat was.. Heb wel weer nieuwe mensen leren kennen, Amerikanen deze keer ipv. andere internationale studenten.
En zondag ben ik naar Providence Canyon gegaan om wat meer van de omgeving van Georgia te zien. Ook dit was met de touch the earth organisatie. Het is een prachtige canyon waar we eerst bovenlangs hebben gelopen om vervolgens de afdaling te maken om het ook van beneden te zien. We hebben zo'n beetje 5 uur rondgelopen daar en natuurlijk veel foto's gemaakt. Wat ik zelf heel grappig vond is dat iedereen rond loop met zijn telefoon om foto's te maken. Wat is er mis met een goede camera?! Ik was daadwerkelijk de enige die er mee rond liep, maar ik heb dan ook wel de beste kwaliteit foto's :P
Ik ben ondertussen erg goed geworden in het doen van boodschappen, omdat het zo ver weg is ga ik maar 1 keer in de week en als het lukt met iemand die mij een lift kan geven. Ik weet ondertussen waar al mijn producten staan en ben dan ook zo de winkel weer uit. Het is alleen nog steeds wel erg jammer dat het eten zo duur is in vergelijking met Nederland.
Oh wat ik vorige week nog was vergeten te vertellen is dat ik mijn eerste brandalarm oefening heb gehad. Dat alarm maakt me toch veel lawaai! Daar kan je echt no way door heen slapen. Als dat ding dus afgaat moet je naar beneden lopen, natuurlijk mag je de lift niet gebruiken, en dan buiten wachten op een soort van parkeer terrein tot je weer naar binnen mocht. Dus wij hebben buiten ong. een half uur onze tenen staan afvriezen tot we weer naar binnen mochten. Maar aangezien de beveiliging hier zo strikt is moet je als het brandalarm afgaat dus niet vergeten, en je sleutel en je panther ID en je toegangssleutel voor de poort vergeten. Anders kom je het gebouw dus niet binnen.. Het is dus niet zoals in Nederland waar ze zeggen dat je alles moet achterlaten zodra je het alarm hoort afgaan.. je moet eerst spullen verzamelen anders kom je niet naar binnen.
Mijn blog is voor deze week een beetje kort, maar er is dan ook niet veel bijzonders gebeurt!

  • 12 Februari 2016 - 11:51

    Linda:

    Hahaha, typisch weer, de prioriteiten liggen daar dus duidelijk anders als het gebouw afbrand ;)
    Geniet van je trips en je mooie (camera)foto's!
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3897

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: