March 8 - March 20 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu March 8 - March 20 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

March 8 - March 20

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Maart 2016 | Verenigde Staten, Key West

Dit reisverslag is een combinatie van 2 weken aangezien ik mijn reisverslagen van dinsdag op dinsdag schrijf en ik ben van vrijdagavond tot de volgende zaterdagavond op spring break geweest. En om dit nou in 2 reisverslagen te gaan opsplitsen is ook zo raar.

Van dinsdag tot vrijdag niet ontzettend veel gedaan behalve spullen inpakken voor spring break en nog 1 tentamen gemaakt op woensdag. Die, denk ik, wel oke gegaan is. De lessen waren verder ook niet heel interessant, omdat de docenten ook erg uitkeken naar spring break en alleen een beetje aan het afronden waren en niet aan nieuwe stof begonnen.

Dus vrijdagavond om 10 uur zijn we dan vertrokken naar Key West, naja het plan was om om 10 uur op de snelweg te zitten, maar alles liep natuurlijk weer anders dan verwacht. De reis begon al goed, we gingen naar het noorden ipv het zuiden terwijl florida toch echt in het zuiden ligt Maya.. :P Maar goed 10 minuten later zaten we dan toch op de goede snelweg die we praktisch voor de rest van de reis moisten volgen. Ik en Maya redden in 1 auto, met 2 mensen achterin en de rest zat in de andere auto. Maya vertrouwt alleen mij om in haar auto te rijden omdat ik al 1 jaar in Amerika heb gereden. Dus wij hebben elkaar ong. elke 3 uur afgelost. Dus ik was of aan het slapen of aan het rijden. De andere 2 achterin hebben praktisch alleen maar liggen slapen. 17 uur later waren we dan eindelijk aangekomen op Key West. De andere auto was al 3 uur eerder aangekomen. Dus snel naar het appartement spullen droppen en naar het strand gaan. Korte strand middag gehad, vervolgens eten gehaald en bij de vader van Heather (hij woont op Key West) gaan eten koken. Maar voordat we gingen eten moesten we eerst onzelf presentable maken voor de rest van de avond in de kroegen dus gingen we eerst naar het appartement.

Ik zal eerst maar eens vertellen hoe het appartement was voordat ik verder ga. We zijn in dit appartement terecht gekomen via een vriend van de vader van Heather. 1 appartement was al af, naja met keuken en badkamer erin, en de rest was nog in aanbouw. Dus wij zaten in het appartement dat zo goed als af was. Helaas had het appartement geen warm water, dus we hebben allemaal koud moeten douchen gedurende de hele week. Gelukkig was het warm buiten dus was het minder erg om koud te douchen. Naja warm, warm. Zeg maar gerust super warm! Man 1 stap naar buiten en je had het zweet alweer op je rug staan. Gelukkig was het s avonds wat minder. Achteraf ben ik wel blij met die koude douche omdat dit ervoor zorgde dat iedereen veeeeeel sneller klaar was met douchen. En het hele riedeltje kwa make-up en welke outfit ga ik vanavond dragen moest er nog achteraan komen. Als we een warme douche hadden gehad waren we waarschijnlijk nog een uurtje of 2 langer bezig geweest. En nee ik ben echt niet aan het overdrijven. Maya doet gemiddeld een 45 minuten erover om een plamuurlaag op dr gezicht te smeren en dan gaat ze nog de make-up doen van tenminste 1 ander persoon en dan moet ze zich nog omkleden tandenpoetsen etc... Ja ik hoor jullie al denken, Ellen past daar helemaal tussen, ahum. Ik was binnen plus minus 20 minuten klaar met alles en ready to go. Dus gemiddeld zat ik ong 2 uur te wachten totdat we eindelijk de deur uitgingen..

Oke weer terug naar wat we hebben gedaan. Dus zaterdagavond na taco avond de kroeg in. Het was al redelijk laat tegen de tijd dat we daar aankwamen. De vader van Heather had ons allemaal een golden entrance card gegeven om 1 specifieke kroeg in de komen, genaamd Rick. Helaas kwam niet iedereen daar naar binnen (age restrictions.. ) Maar de mensen die wel naar binnen konden zijn daar voor een tijd gebleven en vervolgens zijn we de 2 meiden die niet naar binnen konden gaan opzoeken. Ik zal jullie alle details van de avond besparen, maar al met al een prima eerste avond.
Zondag uitgeslapen en weer terug naar het strand, maar deze keer om te zwemmen en te zonnebaden. Ik had iedereen nog gewaarschuwd om factor 50 te dragen, want ja we zitten wel in het meest zuidelijke puntje van de USA en het is niet zoals het zonnetje wat wij gewend zijn. Ik smeerde mezelf ong 5x per dag in, wat er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat ik absoluut niet verbrand ben geraakt in Key West. Een hele prestatie al zeg ik zelf. S avonds zijn we weer uitgegaan. En dit ritueel heeft zich z'n beetje de hele week voorgedaan. Helaas.. Ik had graag wat meer activiteiten ondernomen, maar als je met z'n grote groep gaat is dit moeilijk. We hadden wel fietsen gehuurd, maar die kunnen je maar zo ver brengen voordat je smelt van de hitte. Uiteindelijk zijn we 1 middag naar downtown key west gegaan, hebben we een middag gepaddleboard, which was amazing, en hebben we een prachtige zonsondergang gezien op de boulevard met een heleboel goede street performers.

Oh wat ik nog wat vergeten te vertellen is dat we zondagavond(nacht) op een een of andere manier op een boot zijn terechtgekomen. En de mensen die mij kennen weten dat ik absoluut niet van boten houd! Ik kan het nog op boten uithouden, zolang ik de kust kan zien. Gelukkig was dit het geval. Ik hoor jullie al denken, maar Ellen als je niet van boten houdt, waarom ben je dan op deze gegaan? Nou dat zal ik gaan vertellen. Zondag avond was ik sober mom. Ik moest ervoor zorgen dat iedereen thuiskwam en we waren met de auto naar down town gekomen. En aangezien ik met 6 aardig aangeschoten meiden opgescheepd zat die allemaal heeeeeel graag de boot op wilde kon ik ze niet achterlaten. Ze zaten er al praktisch op voordat ik iets kon zeggen. So I sucked it up and went with them. Gelukkig was er 1 jongen die ook compleet sober was waar ik een hele tijd gezellig mee heb kunnen praten. De andere meiden hadden nog een midnight dip in de zee genomen en toen zeiden ze allemaal dat ik ermaar voor moest zorgen dat de boot ging omkeren en ze weer naar huis bracht. De jongens zagen dat niet helemaal zitten, maar ik kan zeer overtuigend zijn dus we zijn vrij snel omgedraaid en weer terug naar huis gegaan. De volgende ochtend was iedereen erg onder de indruk van mijn kunsten om iedereen veilig en wel thuis te brengen. Ik zal zeggen, het was absoluut geen makkelijke taak en een taak die ik zeker ook nooit meer op me ga nemen. Tenminste niet in een groep van 7 meiden.

Al met al kan ik zeggen dat ik een echte Amerikaanse Spring Break heb gehad. En ik kan ook zeggen dat ik dit nooit meer ga doen. Begrijp me niet verkeerd, Key West is prachtig en ik zou er zeker nog een keer naar toe willen gaan! Maar ik ga NOOIT meer met een groep van 7 meiden op dit soort vakanties. Er was veelste veel drama dat ik jullie allemaal zal besparen, but trust me, it was bad.. Dus Key West is een aanrader, maar denk heeeel goed na met wie je gaat ;)

  • 29 Maart 2016 - 11:51

    Jan Linders:

    Hi Ellen, we're proud of you....someone has to fill the teacher part....which apparently is something for you...but I have to admit it can be a tough role....greetz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3885

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: