April - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu April - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

April

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Deze laatste maand is erg druk geweest. De laatste activiteiten, verslagen en tentamens zaten eraan te komen. Vandaar dat ik ook het schrijven van mijn blogs helemaal vergeten was. Dus hier komt dan 1 laatste grote verslag over mijn laatste maand in Amerika.

Laten we beginnen met school. Ik had gelukkig maar 2 tentamens alleen waren ze wel allebei op dezelfde dag. Voor 1 tentamen (learning & teaching) kon ik me goed voorbereiden . De docent, of eigenlijk moet ik professor zeggen, gaf van te voren altijd aan welke onderwerpen er in het tentamen zouden komen en dus hoefde je je alleen te focussen op die onderwerpen en kon je de rest links laten liggen. Ook moest ik voor dit vak nog een presentatie geven over mijn field experience, die ik dus bij een pre-school heb gedaan, en uiteindelijk was er daarvoor niet genoeg tijd tijdens de lessen en moest ik samen met 2 andere aan het einde van de les blijven om alsnog mijn presentatie te geven. Zoals ik al eerder heb aangegeven, de Amerikanen en tijd gaan niet goed samen. Dit vak heb ik uiteindelijk afgesloten met een A.
Het andere tentamen(social-cultural perspective) was een geval apart. Van te voren kregen we te horen dat als je gewoon had opgelet tijdens de lessen, je readings had gedaan en je blog had bijgehouden dat het wel moest lukken. Het tentamen mocht je dan ook op je eigen laptop maken en alle readings en notes mocht je er gewoon bij houden. Het tentamen zou over je algemene kennis van het vak en de lezingen gaan. Nou dit was dus absoluut niet het geval. De vragen waren erg specifiek gerecht op kleine stukken van de lezingen. Dus ik heb 2.5 uur maar heel veel zitten typen en hopelijk zat er wat goeds tussen. Dit bleek uiteindelijk het geval te zijn, want ook dit vak heb ik afgesloten met een A.
Voor de overige 2 vakken moest ik wat anders doen. Voor mijn English composition klas moest ik een final research paper schrijven en mijn onderwerp was over hoe het klaslokaal van de toekomst eruit zou gaan zien. Daar heb ik uiteindelijk 153 van de 160 punten voor gehaald dus ook dit vak heb ik afgesloten met een A.
Voor het laatste vak (technology in the classroom) moest ik een online portfolio maken waar ik dus het hele semester aan heb zitten werken door verschillende assignments te maken, denk aan lessen creëren, mijn gedachtes over verschillende artikelen, digitale posters maken etc. Dit vak heb ik met een A+ afgesloten.
Wat veel van jullie weten is dat Amerika dus met een letter systeem werkt i.p.v. met een cijfer systeem zoals wij en een A is dus het hoogste cijfer wat je kan halen. Ook werkt Amerika met een GPA waarbij je een algemene score, van al je vakken, kan hebben tussen een 1.0 en een 4.0 waarbij een 4.0 dus het hoogste is. Mijn GPA is een 4.08 (die 0.8 komt waarschijnlijk door mijn +). Ik heb mijn semester in Amerika zeer goed afgesloten, waar ik op het begin nog wel mijn vraagtekens bij had. Ik durf dan ook wel te zeggen dat ik trots op mezelf ben met wat ik gedaan heb, ondanks alles wat er speelde (waar ik het verder niet over zal hebben).

Dat was het voor school. Nu zal ik het nog over mijn activiteiten gaan hebben die ik heb gedaan in mijn laatste maand.
Met de internationale studenten hadden we nog 2 activiteiten voor de maand April. We hadden nog een baseball game, wie tegen wie weet ik al niet meer, naja 1 team was natuurlijk die van Atlanta, maar de naam weet ik even niet meer (volgens mij Braves), waarvan ik niet helemaal tot het einde was gebleven. Baseball is leuk en alles, maar ik had de volgende dag nog een lange laatste schooldag voor de boeg dus na 2.5 uur op dat harde stoeltje te hebben gezeten vond ik het wel weer prima. Ook was er nog een goodbye lunch gepland bij een erg lekkere pizza tent. Dus ik heb lekker een pizza zitten eten en ben vervolgens nog even een laatste keer door Atlanta gaan lopen. Ik heb ook nog een aantal activiteiten ondernomen met mijn exchange coordinator, Erin. Zij heeft met veel geholpen tijdens mijn tijd in Altanta met school en ook hebben we dus nog andere dingen gedaan. Ik ben met haar gaan fietsen op de famous Atlanta Belt Line. Het is de bedoeling dat het uiteindelijk een fietspad wordt rondom Atlanta en dat het de verschillende buurten met elkaar gaat connecten, maar dit is absoluut nog niet het geval. Dus na een korte fietstocht en wat koffie zijn we naar haar huis gegaan en heb ik haar geholpen met koken. Ook heb ik nog een laatste diner gehad met haar en Sjors (de andere Nederlandse student) om afscheid te nemen.

Ook ben ik nog een lang weekend samen met 2 Franse meisjes naar New York City gegaan. Wat Ellen, alweer NYC? Ben je daar nog niet klaar mee? Ja en Nee. Ik heb ondertussen heel veel van de stad gezien en ik weet ook dat ik er absoluut niet zou kunnen wonen. Maar er is altijd wel weer iets nieuws te beleven, zoals ze zeggen it is the city that never sleeps! En een andere reden waarom ik weet naar NYC was gegaan was om mijn oude hostfamily weer te zien. Ik ging halverwege de middag naar toe, ben blijven slapen en ben vervolgens de volgende ochtend weer terug naar de stad gegaan. Het was ondertussen alweer bijna 3 jaar geleden dat ik ze had gezien. De oudste twee kinderen herkenden me nog wel, maar Matthew was nog zo jong dat hij me niet meer herkende. Dit zorgde er overigens niet voor dat hij niet heel veel met mij op de trampoline wilde springen. Het was ook heel leuk om weer met mijn host ouders te praten. Deze keer hele andere gesprekken dan toen ik hun Au Pair was.

Verder heb ik nog andere dingen gedaan zoals, een festival in het park, een poolparty, avonden uitgaan, een verjaardagsfeestje, avonden relaxen met vrienden, gsu six flags night en een goodbye party.

Al met al was mijn tijd in Atlanta iets wat ik totaal niet had verwacht. Het was een enorme rollercoaster ride waar ik aan de ene kant antwoorden en aan de andere kant ook weer een heleboel vragen door heb gekregen. Het belangrijkste is dat ik niet heb opgegeven en mijn tijd in Atlanta uiteindelijk goed heb kunnen afsluiten.
Het is nog steeds duidelijk voor me dat ik een docent wil worden en dat gaat ook absoluut niet veranderen. Maar ik heb uiteindelijke besloten (wat absoluut geen makkelijke beslissing was) dat het beter voor mij is om een tussenjaar te nemen tussen mijn 3de en 4de jaar als student. Wat dit semester mij heeft laten zien is dat ik ondanks verschillende situaties kan doorzetten, een knop kan omdraaien en alsnog mijn vakken gewoon kan halen. Maar dit is niet iets wat ik op dit moment nodig heb. Ik heb wat tijd nodig om rust te vinden en mezelf weer kan worden zodat ik in het schooljaar van 2017 weer met de volle 100% voor de klas kan gaan staan en mijn studie kan gaan afronden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 3875

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: