Feb 9 - Feb 16 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Feb 9 - Feb 16 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Feb 9 - Feb 16

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Februari 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Dit weekend ben ik naar New Orleans gegaan met 4 Franse meisjes. We vertrokken donderdagavond en zouden maandag einde van de dag weer terugkomen. Omdat vliegen een beetje duur zou uitvallen hadden we besloten om de bus te nemen. Dus we hebben zowel donderdag als maandag een 10 uur durende reisdag gehad. Gelukkig hadden we donderdag dus een nachtbus dus is die reis aardig snel voorbij gegaan.
Eenmaal daar aangekomen was het heerlijk weer en zijn we naar de hostel gegaan. De hostel was aan het einde van de French Quarters, wat het beste(en veiligste) deel van New Orleans is om te verblijven.
Na het ontbijt zijn we naar city park gegaan, omdat het een beetje te ver was om te lopen hebben we de street car genomen. Daardoor hebben we ook een beetje de schattige huizen van New Orleans kunnen zien. Eenmaal in het park aangekomen hebben we een aantal uur rondgelopen en zijn we rond lunch tijd weer terug naar de French Quarters gegaan om daar te gaan lunchen. Vervolgens zijn een aantal meiden een dutje gaan doen en zijn Marie en ik een boek gaan lezen in the zonnetje in het park :) S avonds zijn we de stad ingegaan, maar aangezien de meiden nog steeds niet oud genoeg zijn, zijn we buiten gebleven. Gelukkig was het heerlijk weer en prima te doen. Zaterdag hebben we eerst sochtends een beetje rond gelopen in de buurt en daarna hadden we een graveyard tour. Die was heel interessant en zo hebben we ook een wat informatie gekregen over de geschiendenis en cultuur van de stad. Vervolgens zijn we een beetje gaan winkelen en s' avonds hebben we een 21+ avond gehouden en hebben we een live jazz band gezien in een bar. Dit is typisch New Orleans en ben dan ook blij dat we dit hebben gedaan. Zondag hebben we fietsen gehuurd en zijn we met een veerboot over de Mississippi river gegaan, daar een rondje gefietst, en vervolgens weer terug naar de city center. Heerlijk om weer een beetje te kunnen fietsen. En ik als Nederlands meisje die al praktisch haar hele leven fietst was de leider en de rest volgde. Ik voelde me net een mama duck with her ducklings. Zondagavond hadden we een vampire and ghost tour door het centrum en hebben we verschillende ghost stories gehoord waar sommige mensen echt in geloven. En maandagochtend hadden we dus de bus rit terug. Deze keer een dag rit. Al met al een super leuke weekend gehad en ik kan weer een nieuwe Staat op mijn lijstje van staten die ik bezocht heb zetten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3873

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: