Jan 17 - Jan 26 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Jan 17 - Jan 26 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Jan 17 - Jan 26

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Januari 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

En nu is er alweer (iets meer dan) een week voorbij waarin ik onder andere mijn nieuwe vakken in heb gehad. Ik ben blij dat ik die last-minute switch nog gedaan heb. Ik heb nu een technologie les waarin ik een blog ga creëren, specifiek voor ''mijn studenten'' met les materiaal en om mezelf als docent te ontwikkelen. En aangezien technologie steeds vaker terug komt in het onderwijs en wij daar in Nederland ook al mee bezig hebben gehouden kan het geen kwaad om nog meer dingen te leren over hoe ik technologie tijdens mijn lessen kan gebruiken. Ook heb ik mijn Engelse schrijf vak verandert naar een bilingual-non native klas zodat we wat meer gingen focussen op het schrijfproces i.p.v. het lezen en gewoon uit jezelf moeten schrijven.
Maandag was het Martin Luther King day. Voor de mensen die het nog niet wisten, ik was er zelf ook niet bewust van, Martin Luther King is geboren en getogen in Atlanta! Dus ze hebben hier een visitor centre, huis, brandweerhuis en kerk van hem staan. Ook heb ik de tomb waar hij en zijn vrouw in liggen gezien. Het was een erg leerzame dag. Ik wist al een aantal dingen over Martin Luther King, maar door door het visitor centre te lopen en verschillende video's te zien werd het mij allemaal veel duidelijker. Hoe hij stond voor het strijden op een niet gewelddadige manier dat gebaseerd was op Gandhi, want geweld zou alleen maar tot meer geweld lijden.
Woensdag ochtend hebt ik mijn exchange coordinator hier geholpen met het werven van Education Students om voor een periode naar het buitenland te gaan. Niet zoals wij nu doen voor een aantal maanden, maar een study abroad waarbij ze dus voor een aantal weken, max 1 maand iets gaan doen in het buitenland. Het was leuk om te helpen en om ook zo mijn eigen ervaringen, tot nu toe, te kunnen delen met andere studenten.
Verder ben ik deze week druk geweest met schoolwerk, boodschappen doen, en ben ik op vrijdag weer een ski trip gaan doen. Naja ski trip.. Het was de bedoeling dat ik afgelopen vrijdag weer zou gaan skiën. Nou was het echter zo dat wij donderdag avond een PantherAlert kregen dat de campus vanaf 12 uur middags op vrijdag, tot zaterdagavond 7 uur gesloten zou zijn vanwege extreme weersomstandigheden. Dus ik was al meteen bang dat de trip niet zou doorgaan, maar gelukkig kreeg ik even later een email dat de ski trip niet gecanceld was. Dus ik de volgende ochtend braaf om 4.30 am aanwezig bij de touch the earth office. Niet veel later in de bus, hop naar het ski resort gaan, vol goede moed dat we ong. 5 uurtjes later op de skipiste zouden staan. Sneeuwkettingen zaten achterin de bussen en hoppa onderaan de berg de sneeuwkettingen om de wielen moeten doen, want zonder sneeuwkettingen mochten we de berg niet op. Maar er lag niet genoeg sneeuw op de wegen om met sneeuwkettingen de berg op te komen, en te veel sneeuw om zonder sneeuwkettingen de berg op te komen. Dus hebben we 1.5 a 2 uur onder aan de berg moeten staan wachten tot er eindelijk een beslissing werd genomen over wat we zouden gaan doen. Een ding wat ik hier wel geleerd heb ondertussen is dat die Amerikanen niet goed, of snel, zijn in het maken van beslissingen. Zodra het duidelijk werd voor ons dat we niet meer konden gaan skiën omdat we en van GSU terug moesten en van het resort dus niet de berg op mochten, zijn we met z'n alle de bus uitgegaan en hebben we eerst een sneeuwballen gevecht gehouden. Ik was deze keer voorbereid dus had droge kleren en alles mee. Die droge kleren heb ik uiteindelijk niet nodig gehad, maar het sneeuwballen gevecht was een succes. Toen had de trip leider besloten om een aantal kleine detours te houden en hebben we korte wandelingen gemaakt in een natuurpark naar verschillende watervallen. Volgens hem waren wij een van de weinige, met een man of 40, die dit natuurpark in de sneeuw zouden zien. Dus he dat is een pluspuntje. Daarna uitgebreid geluncht en toen was het alweer 3 uur in de middag. Dus hup de bus weer in en op naar huis, hoe eerder thuis hoe beter vanwege de EXTREME *ahum* weersomstandigheden. Maar snel ging het niet. Ong. 45 minuten van Atlanta vandaan kreeg 1 van de 4 bussen een klapband. Dus hebben we eerst een half uur langs de snel weg gestaan en vervolgens 5 minuten gereden naar de eerst volgende afslag om te wachten in een Target (een van mijn favoriete winkels hier in Amerika). En daar duurde het natuurlijk ook weer een uur voordat we het nieuws kregen over dat we eindelijk naar huis konden. En om mijn tijd te vullen ben ik maar alvast wat boodschappen gaan doen. Eindelijk om half 9 s avonds thuis en om 9 uur had ik een pre-party dus snel omkleden, boterham naar binnen proppen en gaan met die banaan. Bij de pre-party het wel bekende Amerikaanse drank spelletje BEER PONG gedaan. En ik heb zowaar 1 van de 3 spelletjes gewonnen xD Vervolgens doorgegaan naar een Frat party, waar ik vieze jello shots heb gehad en het feestje eerder was geëindigd omdat de politie aan de deur stond. Een echte American College avond heb ik meegemaakt.
Zaterdag bijgekomen van de feestjes door een echte meiden middag te hebben door o.a. te kijken naar High School Musical en elkaars haar en nagels doen. 's Avonds met z'n 9e naar een donut winkel gegaan en heb daar de meest heerlijke donuts ever gegeten!
Die extreme weersomstandigheden waarvoor de campus (en overheidsgebouwen) overigens gesloten was stelde niks voor. Het heeft in Atlanta wel de hele dag geregend, maar het had vrijdag avond niet genoeg gevroren om het glad te maken op de weg. Ik heb vrijdagavond heel kort alleen een beetje natte sneeuw meegemaakt and that was it..
Zondagavond zijn we naar een concert gegaan, naja concert, er waren in totaal z'n 20 mensen, als we dat al haalde, maar het was erg gezellig! Het kamergenootje van de Franse meisjes kende de band dus daarom waren we gegaan.
Maandag avond hebben we een lemon cake geprobeerd te bakken wat niet zo heel makkelijk aangezien ons recept in gram was en we alleen maar cups tot onze beschikking hadden want de Amerikanen hebben natuurlijk een andere manier van meten. Uiteindelijk was de cake wel goed gelukt :)
En vanavond heb ik mijn eerste Zumba les hier in Amerika gevolgd, Man oh man wat een tempo zat daarin, maar een leukere manier om te sporten dan alleen maar in de exercise room te zitten!

  • 01 Februari 2016 - 21:13

    Jan Linders:

    Hi Ellen, You must be an extremely energetic person, doing all those activities you describe in your blogs..... sounds great, getting to know new people, visiting basketball games, going on ski-trips and attending lectures/lessons as well....... hope your new timetable suits you well. Enjoy and take care, Jan

  • 09 Februari 2016 - 16:34

    Linda:

    Wat een verhalen weer sis, leuk om te lezen dat je je daar volgens mij prima vermaakt. Ben benieuwd wat je weer gaat vertellen in je volgende blog over je belevingen.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3874

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: