Jan. 7 - jan. 17 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu Jan. 7 - jan. 17 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

Jan. 7 - jan. 17

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Mijn eerste week in Atlanta. Wat heb ik ook al weer allemaal gedaan de afgelopen dagen..?! Donderdag was nog het laatste oriëntatie incheck moment en daarna was ik all set om te beginnen aan de universiteit en om maar meteen goed in de school spirit te komen ben ik met een aantal andere exchange studenten naar de eerste basketbal wedstrijd van dit seizoen gegaan. Nou wat een belevenis. Wat gaat het hier eraan toe tijdens een basketbal wedstrijd. Gewoon geweldig om te zien hoe mensen reageren als in hun ogen hun team verkeerd wordt beoordeeld. We hebben natuurlijk de cheerleaders en de band die helemaal uit hun dak gaan en laten we dan het blauw gekleurde publiek vooral niet vergeten. Want blauw is de kleur van GSU, een kleur waar ik mij prima in kan vinden :) En wanneer het dus spannend wordt gaat iedereen staan en boeeeeee roepen als er een overtreding is en wij als niet sportkenners zitten er tussen zo van, what the fudge did just happen?! Dus onze tactiek was geworden om maar gewoon mee te schreeuwen en klappen wanneer het gebeurde. En natuurlijk heeft GSU ook prachtige yells om het team aan te moedigen en tegen het einde van de wedstrijd hebben we een aantal yells eindelijk kunnen verstaan en onthouden. Tijdens een van de breaks is een een welbekende t-shirt throw waar je dus een gratis schoolspirit t-shirt kan vangen. En je raad het al, ik met al mijn mega goede sportkunsten krijg een t-shirt tegen mijn hoofd aangegooid. En nee, niet recht in mijn gezicht ;) Ik keek naar rechts, want daar was net een t-shirt gegooid en op de grond gevallen en het t-shirt kwam dus van links en is tegen de zijkant van mijn hoofd aangekomen. Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien en hebben we uiteindelijk gewonnen met 72 vs 68 punten. Vrijdag en zaterdag vooral druk geweest met het ontdekken van Atlanta en het vinden van de goedkoopste en dichtstbijzijnde supermarkt. Uiteindelijk een soort van overdekte markt gevonden waar we doordeweeks vers onze groente en fruit kunnen kopen en een grote supermarkt voor de overige spullen waar we zo 1.4 km voor moeten lopen. Ik ga in ieder geval been spieren ontwikkelen hier, want ik heb met toch al veel meters gemaakt.. En, geloof het of niet, ik ben al een aantal keer naar de sportschool gegaan hier! Zaterdag avond hadden we zin om ergens een drankje te gaan doen, maar helaas regende het en had niet iedereen zin om de uber naar midtown te nemen (wij wonen in downtown) dus zijn we opzoek gegaan naar een bar in de buurt. Ik ga tot nu toe om met 4 super aardige Franse meisjes waarvan er helaas 3 nog niet oud genoeg zijn om uit te gaan.. Dus we moesten op zoek naar een bar/restaurant waar zij aan het frisdrank konden gaan en Salomé en ik aan de drank. Uiteindelijk uitgekomen bij een leuk eetcafé. Hier in Atlanta zijn er meer zwarte mensen dan witte mensen. Ik vind het stom om het zo te moeten zeggen, maar dit is wel het geval. Dus tot nu toe is het vaak voorgekomen dat wij als enige, of met een hand vol andere, een beetje opvallen omdat we wat anders zijn. En dat de Franse meisjes nog vaak onderling Frans praten helpt ook niet echt, maar wij trekken ons er niks van aan en hebben met z'n 5e plezier genoeg :)
Dinsdag was dan mijn eerste lesdag en om heel eerlijk te zijn viel die wat tegen. Ik wist dat het Amerikaanse schoolsysteem anders was, maar dat ik zoveel zou moeten doen werd me een beetje teveel. Dus woensdag na mijn derde les ben ik naar mijn exchange coordinator gegaan om advies te vragen en heb ik uiteindelijk besloten om een aantal klassen te laten vallen en wat makkelijkere/maar ook zeer interessante vakken ervoor terug te nemen. Dit om ervoor te zorgen dat ik niet alleen maar bezig ben met school, maar ook nog tijd heb voor de leuke dingen. Waar ik overigens al druk mee bezig ben om te plannen! Afgelopen vrijdag heb ik dan mijn eerste ski trip gehad bij Cataloochee ski area. S ochtends vroeg om 4.30 moest ik aanwezig zijn om met de bus mee te kunnen. En aangezien het zo vroeg was heeft iedereen op de heenweg geslapen in de bus. Toen we daar aankwamen duurde het een tijd voordat we ook daadwerkelijk de piste konden opgaan, vanwege het huren van alle spullen. Dus om kwart over 10 ben ik dan voor het eerst in jaren dan eindelijk weer gaan skiën. Het was heerlijk om weer op de piste te staan en heb dan ook een super leuke dag gehad ondanks het feit dat het de hele dag heeft geregend. Ja dat lees je goed regen ipv sneeuw, ook weer een ervaring rijker. In de ochtend ben ik eerst een aantal keer zelf van de piste afgegaan en in de middag heb ik mensen geholpen die die dag voor het eerst hadden geskied of gesnowboard. Heerlijke dag waar ik leuke nieuwe mensen heb leren kennen en volgende week vrijdag ga ik weer :) Zaterdag rustig dagje gehad en s avonds zijn we met z'n 10e naar een feest downtown gegaan! Erg gezellig en lekker staan dansen met z'n alle in een overvolle club. En vandaag ben ik met de 4 Franse meisjes naar het Hard Rock café gegaan waar we heerlijk hebben geluncht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3880

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: