First day - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu First day - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Ellen Kok - WaarBenJij.nu

First day

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Januari 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Er was eens een meisje dat een droom had om te studeren in Australie. Huh Australie? daar zit je nu toch niet? Dat klopt. Ik ben van gedachten verandert en ben maar weer terug gegaan naar Amerika, maar deze keer om te studeren. Dus vanaf volgende week maandag begin ik als een student aan Georgia State University. Ik moest alleen al eerder aanwezig zijn voor oriëntatie die dus vandaag en morgen plaatsvindt. Maar laten we eerst nog even teruggaan naar mijn vlucht. Prima vlucht gehad, tvtje voor mn neus, voor de verandering oke vliegtuigvoedsel, beetje boekje lezen en de 9 uur reis was zo voorbij. Helaas was mijn zitplaats niet de beste(rechts de wc, links vliegtuigmotor), maar he ik heb het overleefd. Bij aankomst stond mijn international exchange coordinator te wachten op mij dus ik had een lift naar de campus wat erg fijn was. Als allereerste mijn koffers naar de kamer gebracht. Ik zit op de campus en deel een dorm/appartement met 3 andere meiden. Ik ben de eerste en voorlopig enigste bewoonster daar. De rest komt pas dit weekend. Prima kamer met een bed waar ik voor moet springen om in te komen. (Ja ik weet dat ik klein ben, maar dit bed is echt mega hoog!) Prima appartement ook, maar er was dus echt helemaal niks! Geen pannen, dekens, handdoeken, borden bestek etc. Dus die ben ik maar gaan verzamelen/kopen samen met mijn coordinator. Gelukkig hadden we hier genoeg tijd voor want was dus om half 3 in de middag aangekomen. Maar voordat we dat gingen doen ben ik eerst mijn Panther(mascotte van GSU) ID gaan halen waar ook een foto op moest dus ik met mijn heb net een lange reisdag hoofd een foto moeten maken.. Vervolgens dus spullen gehaald, uitgepakt en vroeg mijn bedje in, want de volgende dag begon oriëntatie om half 9. En daar is eigenlijk maar 1 ding over te zeggen: SAAI! Oriëntatie was voor de J1 visum studenten (uitwisseling studenten voor 1 semester waar ik dus onder val) en F1 visum studenten (voor een langere periode van minstens 1 jaar) op het zelfde moment. En omdat de J1 studenten enorm in de minderheid waren (ong. 20 vs 200) was oriëntatie vooral gericht op informatie voor de F1 studenten. Dus dat betekende voor ons heel veel informatie te horen krijgen die eigenlijk helemaal niet relevant is. Op het einde nog een korte informatie sessie gehad voor de J1 studenten die dan weer wel informatief en handig was. Daar dan wat mensen ontmoet om samen mee te gaan eten vanavond en om iets mee te gaan doen dit weekend. Nu eerst nog wat rust en vanavond dan mijn eerste (legale) drank moment in Amerika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Ellen

Voor mijn studie in het buitenland moet ik een wekelijkse blog gaan bijhouden over mijn tijd in Amerika.

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3877

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Atlanta

Landen bezocht: